У раздзеле "пытанне-адказ" Рэспубліканскі цэнтр дзяржаўнай экалагічнай экспертызы, падрыхтоўкі, павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі кадраў Мінпрыроды адказвае на пытанні, якія часта задаюць
У сувязі з паступленнем шматлікіх пытанняў у частцы растлумачэння патрабаванняў Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2016 г. № 399-З "Аб дзяржаўнай экалагічнай экспертызе, стратэгічнай экалагічнай ацэнцы і ацэнцы ўздзеяння на навакольнае асяроддзе" з улікам змяненняў і дапаўненняў, унесеных Законам ад 15.07. 2019 № 218-З, у тым ліку ў частцы аднясення аб'ектаў вытворчай інфраструктуры, указаных у падпункце 1.3 пункта 1 артыкула 5 названага Закона, да аб'ектаў дзяржаўнай экалагічнай экспертызы, прыводзім падрыхтаваныя Мінпрыроды растлумачэнні па гэтым пытанні
Азнаёміцца з інфармацыяй можна па спасылцы
Ці з'яўляецца аб'ектам дзяржаўнай экалагічнай экспертызы праект забудовы з унесенымі зменамі ў частцы павелічэння ўздзеяння на кампаненты навакольнага асяроддзя. Раней гэты праект прайшоў дзяржаўную экалагічную экспертызу?
Згодна з абзацам другога падпунка 1.2 пункта 1 артыкула 5 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2016 года № 399-З «Аб дзяржаўнай экалагічнай экспертызе, стратэгічнай ацэнцы і ацэнцы ўздзеяння на навакольнае асяроддзе» з улікам змяненняў у рэдакцыі ад 15.07.2019 em>(далей – Закон) да аб’ектаў дзяржаўнай экалагічнай экспертызы адносіцца перадпраектная (перадінвестыцыйная) дакументацыя на забудову. Згодна з падпунктам 1.4 пункта 1 артыкула 5 Закона архітэктурныя і пры аднастадыйным праектаванні будаўнічыя праекты на забудову (у тым ліку з унесенымі змяненнямі) адносяцца да аб’ектаў дзяржаўнай экалагічнай экспертызы ў выпадку, калі праектныя рашэнні ў іх не забяспечваюць нарматывы дапушчальнага ўздзеяння на навакольнае асяроддзе і аб’ёмы выкарыстання. прыродных рэсурсаў, указаныя ў заключэннях дзяржаўнай экалагічнай экспертызы па перадпраектнай (перадінвестыцыйнай) дакументацыі.
З улікам прынцыпаў і падыходаў, прадугледжаных Законам, мяркуем, што, калі распрацоўка перадпраектнай (перадінвестыцыйнай) дакументацыі на забудову не прадугледжваецца, праекты на забудову (у тым ліку з унесенымі змяненнямі) не адносяцца да аб’ектаў дзяржаўнай экалагічнай экспертызы.
Пры распрацоўцы тэхнічных умоў ці трэба прадастаўляць на дзяржаўную экалагічную экспертызу якія-небудзь навуковыя працы?
Вычарпальны пералік дакументаў і (або) звестак, якія прадстаўляюцца зацікаўленымі асобамі для ажыццяўлення адміністрацыйнай працэдуры выдача заключэння дзяржаўнай экалагічнай экспертызы, указаны ў пункце 3.4.17 адзінага пераліку адміністрацыйных працэдур, якія ажыццяўляюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі ў адносінах да юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў. Па праектах тэхнічных умоў у пералік неабходных дакументаў уваходзяць дакументы аб выніках навукова-даследчых, і (або) доследна-канструктарскіх, і (або) доследна-тэхналагічных работ.
Ці з'яўляецца аб'ектам дзяржаўнай экалагічнай экспертызы будаўнічы праект па ўзвядзенні жылога шматкватэрнага дома на ўчастку, размешчаным у водаахоўнай зоне?
Згодна з палажэннямі Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2016 года № 399-З «Аб дзяржаўнай экалагічнай экспертызе, стратэгічнай ацэнцы і ацэнцы ўздзеяння на навакольнае асяроддзе» з улікам змяненняў у рэдакцыі ад 15.07.2019 № 218-З (далей – Закон), аб’екты сацыяльнай інфраструктуры, такія, напрыклад, як жылыя шматкватэрныя дамы, размешчаныя ў межах тэрыторый якія падлягаюць спецыяльнай ахове, не з’яўляюцца аб’ектамі дзяржаўнай экалагічнай экспертызы. Варта заўважыць, што ў дадзеным выпадку не разглядаюцца аб’екты артыкула 7 Закона.
Як даведацца, ці размешчаны аб'ект, які знаходзіцца ў г. Смалявічы, у водаахоўнай зоне або прыбярэжнай паласе Смалявіцкага вадасховішча?
Пунктам 21 Артыкула 52 Воднага кодэкса ўстаноўлена, што інфармацыя аб межах водаахоўных зон і прыбярэжных палос, рэжыме ажыццяўлення гаспадарчай і іншай дзейнасці ў водаахоўных зонах і прыбярэжных палосах даводзіцца да ведама зацікаўленых юрыдычных асоб і грамадзян, у тым ліку індывідуальных. прадпрымальнікаў, мясцовымі выканаўчымі і распарадчымі органамі праз апублікаванне гэтай інфармацыі ў сродках масавай інфармацыі і размяшчэння на сваіх афіцыйных сайтах. Такім чынам, азнаёміцца з межамі водаахоўных зон і прыбярэжных палос водных аб’ектаў, размешчаных у межах г. Смалявічы, вы можаце на афіцыйным сайце Смалявіцкага раённага выканаўчага камітэта, пры адсутнасці там дадзенай інфармацыі вы маеце права звярнуцца ў выканаўчы камітэт з патрабаваннем размясціць дадзеную інфармацыю ў адпаведным раздзеле. сайта.
Частка трасы праектаванай сеткі вадаправода размяшчаецца ў межах г. Узда, а частка ў межах Уздзенскага раёна, як правільна разлічыць памер кампенсацыйных мерапрыемстваў за выдаленне іншага травянога покрыва?
У адпаведнасці з абзацам 16 артыкула 38 Закона Рэспублікі Беларусь “Аб раслінным свеце” кампенсацыйныя мерапрыемствы не ажыццяўляюцца ў выпадку выдалення кветнікаў, газонаў, іншага травянога покрыва за межамі населеных пунктаў. Такім чынам, для ўчастка выдалянага іншага травянога покрыва, размешчанага за межамі г. Узда, разлічваць памер кампенсацыйных мерапрыемстваў не трэба. Для ўчастка выдалянага іншага травянога покрыва, размешчанага ў межах г. Узда памер кампенсацыйных мерапрыемстваў разлічваецца ў адпаведнасці з Палажэннем аб парадку вызначэння ўмоў ажыццяўлення кампенсацыйных мерапрыемстваў, зацверджаным Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 25.10.2011 № 1426.
Адносна распрацаванай намі праектнай дакументацыі Цэнтрам выдадзена станоўчае заключэнне дзяржаўнай экалагічнай экспертызы. Пазней, узнікла неабходнасць унясення змяненняў у праектную дакументацыю, якія прадугледжваюць павелічэнне ўздзеяння на кампаненты навакольнага асяроддзя. Адносна праектнай дакументацыі, якая прадугледжвае названыя змяненні, Цэнтрам выдадзена адмоўнае заключэнне дзяржаўнай экалагічнай экспертызы. Падкажыце, ці адмяняе выдадзенае адмоўнае заключэнне па ўнясенні змяненняў у праектную дакументацыю дзеянне раней выдадзенага станоўчага заключэння па праектнай дакументацыі? Ці магчыма рэалізацыя праектных рашэнняў, у адпаведнасці з праектам, у адносінах да якога раней выдадзена станоўчае заключэнне дзяржаўнай экалагічнай экспертызы?
Выпадкі і парадак спынення дзеяння заключэння дзяржаўнай экалагічнай экспертызы вызначаны Артыкулам 17 Закона Рэспублікі Беларусь «Аб дзяржаўнай экалагічнай экспертызе, стратэгічнай экалагічнай ацэнцы і ацэнцы ўздзеяння на навакольнае асяроддзе» (далей – Закон) .
Палажэнняў, якія прадугледжваюць адмену раней выдадзенага станоўчага заключэння па праектнай дакументацыі, у выпадку выдачы адмоўнага заключэння ў адносінах да праектнай дакументацыі, якая прадугледжвае ўнясенне змяненняў у першапачатковую праектную дакументацыю, Закон не змяшчае.
Дзяржаўная экалагічная экспертыза – гэта ўстанаўленне адпаведнасці запланаваных праектных і іншых рашэнняў (далей – праектныя рашэнні), якія змяшчаюцца ў перадпраектнай (перадінвестыцыйнай), праектнай і (або) іншай дакументацыі (далей, калі не прадугледжана іншае, – дакументацыя), патрабаванням заканадаўства аб ахове навакольнага асяроддзя і рацыянальным выкарыстанні прыродных рэсурсаў (Пункт 1 Артыкула 1 Закона).
Такім чынам, праектныя рашэнні, якія змяшчаюцца ў праектнай дакументацыі, адносна якой раней выдадзена станоўчае заключэнне дзяржаўнай экалагічнай экспертызы, патрабаванням заканадаўства аб ахове навакольнага асяроддзя і рацыянальным выкарыстанні прыродных рэсурсаў адпавядаюць.
І рэалізацыя праектных рашэнняў, у адпаведнасці з праектам, у адносінах да якога раней выдадзена станоўчае заключэнне дзяржаўнай экалагічнай экспертызы, належыць магчымай.
Разам з тым, згодна з Пунктам 3 Артыкула 15 Закона, рэалізацыя праектных рашэнняў без станоўчага заключэння дзяржаўнай экалагічнай экспертызы забараняецца, калі іншае не ўстаноўлена Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь.
Такім чынам, рэалізацыя праектных рашэнняў, якія змяшчаюцца ў праектнай дакументацыі, якая прадугледжвае ўнясенне змяненняў, у адносінах да якіх Цэнтрам выдадзена адмоўнае заключэнне дзяржаўнай экалагічнай экспертызы забараняецца.
Просім прадаставіць інфармацыю аб размяшчэнні праектуемага аб'екта ў межах прыродных тэрыторый, якія падлягаюць спецыяльнай ахове (уключаючы водаахоўныя зоны рэк і вадаёмаў).
Згодна з Часткай першай Артыкула 63 Закона Рэспублікі Беларусь «Аб ахове навакольнага асяроддзя» ў мэтах захавання карысных якасцей навакольнага асяроддзя ў Рэспубліцы Беларусь вылучаюцца наступныя прыродныя тэрыторыі, якія падлягаюць спецыяльнай ахове:
- курортныя зоны;
- зоны адпачынку;
- паркі, скверы і бульвары;
- водаахоўныя зоны і прыбярэжныя палосы рэк і вадаёмаў;
- зоны санітарнай аховы радовішчаў мінеральных вод і лячэбных сапрапеляў;
- зоны санітарнай аховы водных аб'ектаў, якія выкарыстоўваюцца для гаспадарча-пітнога водазабеспячэння, зоны санітарнай аховы ў месцах водазабору;
- рэкрэацыйна-аздараўленчыя і ахоўныя лясы;
- тыповыя і рэдкія прыродныя ландшафты і біятопы; верхавыя балоты, балоты, якія з'яўляюцца вытокамі вадацёкаў;
- месцы рассялення дзікіх жывёл і месцы вырастання дзікарослых раслін, якія адносяцца да відаў, уключаных у Чырвоную Кнігу Рэспублікі Беларусь;
- прыродныя тэрыторыі, якія маюць значэнне для размнажэння, нагулу, зімоўкі і (або) міграцыі дзікіх жывёл;
- ахоўныя зоны асабліва ахоўных прыродных тэрыторый;
- іншыя тэрыторыі, для якіх устаноўлены спецыяльны рэжым аховы і выкарыстання.
Пры гэтым, на прыродных тэрыторыях, якія падлягаюць спецыяльнай ахове, могуць устанаўлівацца абмежаванні і забароны на ажыццяўленне асобных відаў гаспадарчай і іншай дзейнасці, якія ўказваюцца ў дакументах, якія сведчаць правы на карыстанне зямельным участкам, участкам ляснога фонду, водным аб’ектам (яго часткай), участкам нетраў , паляўнічымі і (або) рыбалоўнымі ўгоддзямі. Указаныя абмежаванні і забароны ўлічваюцца пры распрацоўцы і рэалізацыі, у тым ліку праектаў (Частка другая Артыкула 63 Закона Рэспублікі Беларусь «Аб ахове навакольнага асяроддзя»).
Акрамя таго, мясцовыя выканаўчыя і распарадчыя органы ў галіне аховы і выкарыстання вод зацвярджаюць праекты водаахоўных зон і прыбярэжных палос, устанаўліваюць межы водаахоўных зон і прыбярэжных палос; забяспечваюць утрыманне ў належным стане водаахоўных зон і прыбярэжных палос, выкананне рэжыму ажыццяўлення гаспадарчай і іншай дзейнасці на землях агульнага карыстання і землях запасу, размешчаных у межах такіх тэрыторый, а таксама абазначэнне на мясцовасці гэтых межаў інфармацыйнымі знакамі (падпункты 2.5, 2.6 Пункта 2 Артыкула 13 Воднага кодэкса Рэспублікі Беларусь).
Пры гэтым, згодна з абзацам восьмым часткі другой артыкула 8 Закона Рэспублікі Беларусь “Аб пітным водазабеспячэнні” мясцовыя выканаўчыя і распарадчыя органы ў галіне пітнога водазабеспячэння ў межах сваёй кампетэнцыі арганізуюць зоны санітарнай аховы крыніц і сістэм пітнога водазабеспячэння і прымаюць меры па спыненні парушэнняў рэжыму гэтых зон.
Рэспубліканскі цэнтр дзяржаўнай экалагічнай экспертызы, падрыхтоўкі, павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі кадраў Мінпрыроды з’яўляецца ўпаўнаважаным органам, да кампетэнцыі якога адносіцца ажыццяўленне адміністрацыйных працэдур, прадугледжаных п. 3.9 (выдача заключэння дзяржаўнай экалагічнай экспертызы), п. 3.18 (выдача заключэння аб адпаведнасці закончанага будаўніцтвам аб’екта патрабаванням экалагічнай бяспекі) адзінага пераліку адміністрацыйных працэдур, якія ажыццяўляюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі ў адносінах да юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 17.02.2012 № 156.
Пры гэтым, прадстаўленне інфармацыі (звестак) аб размяшчэнні таго ці іншага аб’екта ў межах прыродных тэрыторый, якія падлягаюць спецыяльнай ахове, да кампетэнцыі Цэнтра не адносіцца.
Прымаючы да ўвагі выкладзенай вышэй, Цэнтр, кіруючыся Пунктам 3 Артыкула 10 Закона Рэспублікі Беларусь «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» пакідае зварот без разгляду па сутнасці і тлумачыць, што для вырашэння пытання, выкладзенага ў звароце (прадастаўленне інфармацыі аб размяшчэнні праектуемага аб’екта ў межах) прыродных тэрыторый, якія падлягаюць спецыяльнай ахове (уключаючы водаахоўныя зоны рэк і вадаёмаў), трэба звярнуцца ў мясцовыя выканаўчыя і распарадчыя органы па месцы размяшчэння аб’екта праектавання.
Падкажыце, на якой стадыі знаходзіцца правядзенне дзяржаўнай экалагічнай экспертызы па праекце Брэсцкага акумулятарнага завода?
Па будаўнічым праекце “Акумулятарны завод ТАА “АйПаўэр” з уласнай кацельні на прыродным газе па адрасе: Брэсцкі раён, СЭЗ “Брэст”, раён “Аэрапорт” (далей – будаўнічы праект 2017 года) было выдадзена станоўчае заключэнне дзяржаўнай экалагічнай экспертызы № 759/2017 , зацверджанае загадам Дзяржаўнай установы адукацыі “Рэспубліканскі цэнтр дзяржаўнай экалагічнай экспертызы, падрыхтоўкі, павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі кадраў” Міністэрства прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя Рэспублікі Беларусь ад 26.05.2017 № 759-Э.
У адпаведнасці з падпунктам 1.3 Пункта 1 Артыкула 5 і падпунктам 1.1 пункта 1 артыкула 7 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2016 № 399-З “Аб дзяржаўнай экалагічнай экспертызе, стратэгічнай экалагічнай ацэнцы, ацэнцы ўздзеяння на навакольнае асяроддзе”, па праектнай дакументацыі патрабуецца правядзенне ацэнкі ўздзеяння на навакольнае асяроддзе (далей – АУНА) і дзяржаўнай экалагічнай экспертызы з прычыны таго, што базавы памер санітарна-ахоўнай зоны (далей – САЗ) аб’екта складае больш за 300 метраў.
Базавы памер САЗ вытворчасці свінцовых акумулятараў – 500 м. Прыняты для акумулятарнага завода памер САЗ адпавядае базаваму.
У складзе будаўнічага праекта 2017 года праводзілася ацэнка ўздзеяння на навакольнае асяроддзе (далей – АУНА). Па справаздачы аб АУНА праводзіліся грамадскія абмеркаванні.
Будаўнічым праектам “Акумулятарны завод ТАА “АйПаўэр” з уласнай кацельні на прыродным газе па адрасе: Брэсцкі раён, СЭЗ “Брэст”, раён “Аэрапорт”. Унясенне змяненняў (аб’ект: 290476591-550) (далей – унясенне змяненняў у будаўнічы праект) у адносінах да будаўнічага праекта 2017 года не плануецца павелічэння сумы валавога выкіду забруджвальных рэчываў у атмасфернае паветра больш, чым на пяць працэнтаў, павелічэнне аб’ёму сцёкавых вод больш, чым на пяць працэнтаў, не мяняецца назначэнне аб’екта і не плануецца прадастаўленне дадатковага зямельнага ўчастка.
Прымаючы да ўвагі патрабаванні падпункта 7.7 пункта 7 “Палажэння аб парадку правядзення ацэнкі ўздзеяння на навакольнае асяроддзе, патрабаваннях да складу справаздачы аб ацэнцы ўздзеяння на навакольнае асяроддзе, патрабаваннях да спецыялістаў, якія ажыццяўляюць правядзенне ацэнкі ўздзеяння на навакольнае асяроддзе”, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 19.01.2017 № 47, дапрацоўка справаздачы аб АУНА і яе грамадскія абмеркаванні не праводзіліся.
Па будаўнічым праекце 2017 года праводзілася дзяржаўная экспертыза, падчас якой у гэты праект былі ўнесены змяненні, у тым ліку ў частцы рашэнняў па вентыляцыі. Па выніках дзяржаўнай экспертызы Рэспубліканскім унітарным прадпрыемствам “Галоўдзяржбудэкспертыза” па аб’екту “Акумулятарны завод ТАА “АйПаўэр” з уласнай кацельні на прыродным газе па адрасе: Брэсцкі раён, СЭЗ “Брэст”, раён “Аэрапорт” выдадзена станоўчае заключэнне ад 21502. 17/18. Змененыя ў будаўнічым праекце 2017 года рашэнні па вентыляцыі (падчас правядзення дзяржаўнай экспертызы) улічаны пры ўнясенні змяненняў у будаўнічы праект. Гэтыя змены датычацца ўдакладнення дыяметраў паветраводаў і хуткасцей патоку паветра для ўсіх вентыляцыйных сістэм.
Цяпер (у ходзе будаўніцтва акумулятарнага завода) рэалізавана большая частка рашэнняў, прынятых будаўнічым праектам 2017 года.
Замоўцам праведзена закупка новага тэхналагічнага, пылагазаачышчальнага і водаачышчальнага абсталявання. Атрымана тэхнічная дакументацыя вытворцаў (вытворцаў) заяўленага абсталявання. Дакументацыя змяшчае тэхнічныя, а таксама экалагічныя, характарыстыкі пастаўленага на аб’ект абсталявання. Яна выкарыстана праектнай арганізацыяй пры ўнясенні змяненняў у будаўнічы праект 2017 года.
Раней прынятыя прынцыповыя рашэнні ў тэхналагічнай частцы праектнай дакументацыі захоўваюцца. Унесены змяненні з улікам закупленага абсталявання.
Рашэнні па ўзвядзенні будынкаў і збудаванняў, пракладцы інжынерных сетак, прадугледжаныя будаўнічым праектам 2017 года, захоўваюцца.
Асноўныя рашэнні, прынятыя пры занясенні змен у будаўнічы праект датычацца:
- участку прыёму сернай кіслаты і падрыхтоўкі электраліта вытворчага корпуса ў частцы замены абсталявання захоўвання сернай кіслаты і развядзенні сернай кіслаты;
- участку вытворчасці свінцовага парашка вытворчага корпуса ў часткі: замены абсталявання аблогі свінцовага парашка і ачысткі запыленага паветра;
- участку фармавання батарэй вытворчага корпуса ў часткі замены ачышчальнага абсталявання ад аэразолі сернай кіслаты;
- участку вытворчасці свінцовай стужкі і ўчастку зборкі акумулятарных батарэй у частцы замены газаачышчальнага абсталявання;
- ачышчальных збудаванняў вытворчых сцёкавых вод у частцы замены абсталявання.
Уздзеянне на кампаненты прыроднага асяроддзя ў праектнай дакументацыі аб’екта вызначана для акумулятарнага завода ў цэлым, пры гэтым улічаны:
- рашэнні будаўнічага праекта 2017 года па вентыляцыі, змененыя пры правядзенні дзяржаўнай экспертызы праекта;
- рашэнні, змененыя занясеннем змен у будаўнічы праект.
Змяненні і ўдакладненні ўнесены ў раздзел «Ахова навакольнага асяроддзя» праектнай дакументацыі: у частцы аховы атмасфернага паветра (зменены параметры раней запраектаваных крыніц выкідаў забруджвальных рэчываў у атмасфернае паветра, улічаны раней няўлічаныя крыніцы выдзялення (тэхналагічнае абсталяванне) і крыніцы выкідаў забруджвальных рэчываў); у частцы водаспажывання і водаадвядзення – у сістэме ачысткі сцёкавых вод акумулятарнага завода і ўдакладнены аб’ёмы гаспадарча-бытавых сцёкавых вод; у частцы рашэнняў па адукацыі адходаў вытворчасці і абыходжання з імі.
Па выніках правядзення дзяржаўнай экалагічнай экспертызы зроблена выснова аб тым, што прадстаўленыя рашэнні, якія змяшчаюцца ў будаўнічым праекце “Акумулятарны завод ТАА “АйПаўэр” з уласнай кацельні на прыродным газе па адрасе: Брэсцкі раён, СЭЗ “Брэст”, раён “Аэрапорт”. Унясенне змяненняў (аб’ект: 290476591-550) адпавядаюць патрабаванням: заканадаўства аб ахове атмасфернага паветра, заканадаўства аб ахове і выкарыстанні вод, заканадаўства аб ахове і выкарыстанні жывёльнага свету, заканадаўства аб ахове і выкарыстанні расліннага свету, заканадаўства аб ахове і выкарыстанні зямель, заканадаўства ахове і выкарыстанні нетраў, заканадаўства аб абыходжанні з адходамі, заканадаўства аб дзяржаўнай экалагічнай экспертызе.
Выдадзена станоўчае (з умовамі) заключэнне № 270/2019 дзяржаўнай экалагічнай экспертызы па будаўнічым праекце “Акумулятарны завод ТАА “АйПаўэр” з уласнай кацельні на прыродным газе па адрасе: Брэсцкі раён, СЭЗ “Брэст”, раён “Аэрапорт”. Унясенне змен (аб’ект: 290476591-550).
Ацэнка адпаведнасці (або неадпаведнасці) фактычных параметраў заяўленым значэнням, указаным у праектнай дакументацыі па аб’екце, ажыццяўляецца на стадыі прыёмкі аб’екта ў эксплуатацыю, у прыватнасці, у рамках ажыццяўляемай Цэнтрам адміністрацыйнай працэдуры “Выдача заключэння аб адпаведнасці закончанага будаўніцтвам аб’екта патрабаванням экалагічнай бяспекі”, прадугледжанай пунктам 3.18 Адзінага пераліку адміністрацыйных працэдур, якія ажыццяўляюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі ў адносінах да юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 17 лютага 2012 г. № 156.
У выпадку неадпаведнасці фактычных параметраў праектным, пры прыёмцы аб’екта ў эксплуатацыю заключэнне аб адпаведнасці закончанага будаўніцтвам аб’екта патрабаванням экалагічнай бяспекі Цэнтрам не будзе выдадзена.
Пры выдаленні дрэва які мае некалькі ствалоў, кампенсацыйныя мерапрыемствы разлічваюцца як за адно выдалянае дрэва, альбо трэба ўлічваць колькасць ствалоў?
У Палажэнні аб парадку вызначэння ўмоў ажыццяўлення кампенсацыйных пасадак або кампенсацыйных выплат кошту выдаляемых аб’ектаў расліннага свету, зацверджанага Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь 25.10.2011 № 1426, для мэт разліку памеру кампенсацыйных мерапрыемстваў за выдаляемыя аб’екты расліннага свету адносна дрэў выкарыстоўваецца інфармацыя аб дыяметры на вышыні 1,3 метра. Такім чынам, пры выдаленні дрэва, які мае некалькі ствалоў, разлік памеру названых мерапрыемстваў ажыццяўляецца за кожны са ствалоў дрэва, якія з’яўляюцца такімі на вышыні 1,3 метра.
На ўчастку праектавання расце некалькі участкаў параслі, сумарнай плошчай 7 м2. Як правільна зрабіць разлік кампенсацыйных мерапрыемстваў?
Пры наяўнасці на ўчастку праектавання аб’екта будаўніцтва некалькіх участкаў параслі (самасеву) дрэў, кустоў іх плошча сумуецца і на падставе сумарнай плошчы разлічваюцца памеры кампенсацыйных мерапрыемстваў за выдаляюцца аб’екты расліннага свету. Калі паказаны сумарны пляц складае меней 10 м2, для мэт разліку пляцам участкаў параслі (самасева) дрэў, хмызнякоў прымаюцца 10 м2.
Пры разліку кампенсацыйных мерапрыемстваў пры выдаленні параслі дрэў, хмызнякоў ці трэба ўлічваць якасны стан параслі?
Дадаткам 3 да Палажэння аб парадку вызначэння ўмоў ажыццяўлення кампенсацыйных пасадак або кампенсацыйных выплат кошту выдаляемых аб’ектаў расліннага свету, зацверджанага Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь 25.10.2011 № 1426, не ўстаноўлены крытэрыі для вызначэння якаснага стану участкаў параслі (самасеву) дрэў, кустоў, якасны стан пры разліку кампенсацыйных мерапрыемстваў не ўлічваецца.
Ці неабходна праходзіць дзяржаўную экалагічную экспертызу адносна аб'ектаў сельскагаспадарчага прызначэння ў рамках Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23 лістапада 2017 года нумар 7 "Аб развіцці прадпрымальніцтва"?
У адпаведнасці з абзацамі пятым і дванаццатым падпункта 4.4 пункта 4 Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23 лістапада 2017 года № 7 “Аб развіцці прадпрымальніцтва” (далей – Дэкрэт № 7) і заўвагі да названай часткі ўстаноўлена, што суб’екты гаспадарання пры ажыццяўленні эканамічнай дзейнасці ў сферы будаўніцтва не звяртаюцца па правядзенне дзяржаўнай экалагічнай экспертызы адносна аб’ектаў сельскагаспадарчага прызначэння, за выключэннем аб’ектаў, на якіх плануецца ажыццяўляць экалагічна небяспечную дзейнасць.
Крытэрыі аднясення гаспадарчай і іншай дзейнасці, якая аказвае шкоднае ўздзеянне на навакольнае асяроддзе, да экалагічна небяспечнай дзейнасці вызначаны Дадаткам да Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 24.06.2008 № 349 “Аб крытэрыях аднясення гаспадарчай і іншай дзейнасці, якая аказвае шкоднае ўздзеянне на навакольнае асяроддзе. экалагічна небяспечнай дзейнасці» (у рэдакцыі Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 08.02.2016 № 34).
Такім чынам, у выпадку, калі на разглядаемым аб’екце сельскагаспадарчага прызначэння не плануецца ажыццяўляць экалагічна небяспечную дзейнасць, неабходнасці правядзення дзяржаўнай экалагічнай экспертызы адносна праектнай дакументацыі Цэнтрам не ўгледжваецца.
Ці можна не звяртацца па правядзенне дзяржаўнай экалагічнай экспертызы ў дачыненні да праектнай дакументацыі пры рэканструкцыі кацельні з заменай тыпу котлаагрэгатаў без павелічэння або са зніжэннем іх магутнасці (пры якой не павялічваецца ці нават памяншаецца выкіды шкодных рэчываў у атмасферу)?
У адпаведнасці з абзацамі пятым і дзевятым падпункта 4.4 пункта 4 Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23 лістапада 2017 года № 7 “Аб развіцці прадпрымальніцтва” (далей – Дэкрэт № 7) устаноўлена, што суб’екты гаспадарання пры ажыццяўленні эканамічнай дзейнасці ў сферы будаўніцтва не звяртаюцца па правядзенне. дзяржаўнай экалагічнай экспертызы адносна праектнай дакументацыі па аб’ектах мадэрнізацыі, рэканструкцыі, якія ўключаюць замену вузлоў, агрэгатаў, устройства дадатковых будаўнічых канструкцый, якія забяспечваюць мадэрнізацыю тэхналагічных працэсаў, змяненне назначэння памяшканняў, не звязаных з уздзеяннем на кампаненты прыроднага асяроддзя.
У выпадку, калі праектнай дакументацыяй прадугледжваецца рэканструкцыі кацельні з заменай тыпу котлаагрэгатаў, рэалізацыя праектных рашэнняў прадугледжвае, у тым ліку, змяненне характарыстык крыніц выкідаў шкодных рэчываў у атмасфернае паветра.
Такім чынам, якая прадугледжваецца рэканструкцыя звязана з аказаннем уздзеяння на кампаненты прыроднага асяроддзя, бо прадугледжвае, у тым ліку, змена параметраў крыніцы забруджвання атмасфернага паветра. Такім чынам, на думку Цэнтра, якая прадугледжваецца рэканструкцыя звязана з аказаннем уздзеяння на кампаненты прыроднага асяроддзя, эканамічная дзейнасць у сферы будаўніцтва па разглядаемым аб’екце не падпадае пад нормы, прадугледжаныя абзацамі пятым і дзевятым падпункта 4.4 пункта 4 Дэкрэта № 7.
Такім чынам, пры прыняцці рашэння аб аднясенні праектнай дакументацыі па рэканструкцыі кацельні з заменай котлаагрэгатаў неабходна кіравацца палажэннямі артыкула 5 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2016 года № 399-З “Аб дзяржаўнай экалагічнай экспертызе, стратэгічнай экалагічнай ацэнцы і ацэнцы ўздзеяння на навакольнае асяроддзе”.
Просьба растлумачыць дзейны на дадзены момант парадак падрыхтоўкі і выдачы заказчыкам дазвольнай дакументацыі на праектаванне, узвядзенне, рэканструкцыю, рэстаўрацыю, добраўпарадкаванне на землях агульнага карыстання аб'екта, знос.
З 16 лютага 2019 г. набыла моц новая рэдакцыя Палажэння аб парадку падрыхтоўкі і выдачы дазвольнай дакументацыі на будаўніцтва аб’ектаў, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 20.02.2007 № 223 (далей – Палажэнне), выкладзеная ў пастанове Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 31. .2018 № 785 «Аб унясенні дапаўнення і змяненняў у пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 20 лютага 2007 г. № 223 і ад 17 лютага 2012 г. № 156» (далей – пастанова № 785). Пастанова № 785 прынята для ўдасканалення парадку выдачы дазвольнай дакументацыі на будаўніцтва аб’ектаў, а таксама з мэтай выканання патрабаванняў падп.4.4 п.4 Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23.11.2017 № 7 “Аб развіцці прадпрымальніцтва” (далей – Дэкрэт № 7).
Палажэнне вызначае парадак падрыхтоўкі і выдачы заказчыку, забудоўшчыку дазвольнай дакументацыі на праектаванне, узвядзенне, рэканструкцыю, рэстаўрацыю, добраўпарадкаванне на землях агульнага карыстання, знос.
Устаноўлены віды праваадносін, на якія яно не распаўсюджваецца (пункт 3 Палажэння):
- работы па тэхнічнай мадэрнізацыі і капітальным рамонце, паколькі згодна з Дэкрэтам № 7 на такія работы не патрабуецца атрымання дазвольнай дакументацыі;
- работы па добраўпарадкаванні на прадастаўленым зямельным участку ў сувязі з тым, што добраўпарадкаванне - сукупнасць работ (будаўніча-мантажных, пусканаладачных) і мерапрыемстваў, якія ажыццяўляюцца ў мэтах прывядзення тэрыторыі ў стан, прыдатны для эксплуатацыі будынкаў, збудаванняў, інжынерных і транспартных камунікацый, стварэння спрыяльных умоў. жыццядзейнасці насельніцтва, фарміравання паўнацэннага, эстэтычна выразнага асяроддзя пражывання, такім чынам, не ўяўляецца неабходным з боку выканкамаў рэгуляваць пытанні добраўпарадкавання на выдзеленых зямельных участках, паколькі ў выніку такіх работ не з'яўляюцца капітальныя будынкі;
- ваеннае будаўніцтва - аналагічная норма замацавана ў арт.11 Закона Рэспублікі Беларусь ад 05.07.2004 № 300-З "Аб архітэктурнай, горадабудаўнічай і будаўнічай дзейнасці ў Рэспубліцы Беларусь";
- пераўладкаванне і (або) перапланіроўку кватэр у шматкватэрных жылых дамах; рэканструкцыю грамадзянамі жылых і (або) нежылых памяшканняў у шматкватэрных жылых дамах; на пераўладкаванне і (або) перапланіроўку, рэканструкцыю аднакватэрных, блакіраваных жылых дамоў, у тым ліку жылога і (або) нежылога памяшканняў у іх складзе, а таксама нежылых капітальных пабудоў на прыдамавой тэрыторыі, паколькі гэтыя пытанні рэгулююцца палажэннямі, зацверджанымі пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь. Беларусь ад 16.05.2013 № 384;
- знос грамадзянамі нежылых капітальных пабудоў на прыдамавой тэрыторыі ў сувязі з тым, што гэта адабранне спросціць парадак зносу гаспадарчых пабудоў грамадзянамі;
- будаўніцтва, якое ажыццяўляецца ў мэтах ліквідацыі аварыйных і надзвычайных сітуацый або іх папярэджання, - названая норма ўведзена з мэтай прыняцця аператыўных дзеянняў пры ўзнікненні або для папярэджання надзвычайных сітуацый;
- будаўніцтва садовых домікаў, гаспадарчых пабудоў і збудаванняў, неабходных для вядзення калектыўнага садаводства на зямельных участках, прадастаўленых членам садоўніцкага таварыства для гэтых мэт, таму што гэтыя пытанні рэгулююцца Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 28.01.2008 № 50 "Аб мерах па ўпарадкаванню дзейнасці садоўніцкіх таварыстваў" .
Пунктам 5 Палажэння прадугледжваецца, што выканкамам у кожным канкрэтным выпадку ўстанаўліваецца аб’ектны пералік з указаннем дакументаў, неабходных для атрымання, які разам з даручэннем накіроўваецца ў камунальнае унітарнае прадпрыемства (КУП), створанае на выкананне пункта 7 Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16.11.2006 № 676 “Аб некаторых пытаннях кіравання будаўнічай галіной і яе функцыянавання”, або падраздзяленне архітэктуры і будаўніцтва для запыту такіх дакументаў.
Падрыхтоўка дазвольнай дакументацыі выконваецца спецыяльна ствараемым для гэтых мэт КУП або структурным падраздзяленнем выканкама, якое ажыццяўляе дзяржаўна-ўладныя паўнамоцтвы ў галіне архітэктурнай, горадабудаўнічай і будаўнічай дзейнасці на тэрыторыі адміністрацыйна-тэрытарыяльнай адзінкі, на дагаворнай аснове.
Звяртаем Вашу ўвагу, што дзяржаўная ўстанова адукацыі “Рэспубліканскі цэнтр дзяржаўнай экалагічнай экспертызы, падрыхтоўкі, павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі кадраў” Міністэрства прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя Рэспублікі Беларусь выдае тэхнічныя патрабаванні толькі па заяўках КУП або структурных падраздзяленняў выканкамаў, якія ажыццяўляюць дзяржаўна-ўладныя паўнамоцтвы ў галіны архітэктурнай, горадабудаўнічай і будаўнічай дзейнасці.
Ці з'яўляецца абавязковай умовай разлік выкідаў парніковых газаў пры распрацоўцы АУНА?
Абавязковасць разліку выкідаў парніковых газаў устаноўлена ТКП 17.09-01-2011 (02120) «Ахова навакольнага асяроддзя і прыродакарыстанне. Клімат Выкіды і паглынанне парніковых газаў. Правілы разліку выкідаў за кошт укаранення мерапрыемстваў па энергазберажэнні, аднаўляльных крыніц энергіі», зацверджаны і ўведзены ў дзеянне пастановай Міністэрства прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя Рэспублікі Беларусь ад 5 верасня 2011 г. № 13-Т.
Патрабаванні тэхнічнага кодэкса ўжываюць пры адзнацы выкідаў парніковых газаў у атмасфернае паветра, якія выкарыстоўваюцца пры:
- ацэнцы ўздзеяння на атмасфернае паветра і правядзенні дзяржаўных экспертыз;
- падрыхтоўцы прапаноў аб рэалізацыі праектаў сумеснага ажыццяўлення (PIN);
- распрацоўцы праектнай дакументацыі на ўзвядзенне, рэканструкцыю, рамонт, рэстаўрацыю, добраўпарадкаванне, знос аб'ектаў, якія аказваюць уздзеянне на навакольнае асяроддзе;
- падрыхтоўцы бізнес-планаў, інвестыцыйных праектаў;
- вядзенні справаздачнасці аб выкідах парніковых газаў у атмасфернае паветра;
- іншых мерапрыемствах па змякчэнні ўздзеяння на клімат і ахове атмасфернага паветра, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
Калі праектаваны аб’ект пападае ў вобласць ужывання ТКП 17.09-01-2011, то разлік выкідаў парніковых газаў неабходзен.
Як правільна з пункту гледжання правядзення АУНА і ДЭЭ ветрапарк з 2-х ВЭУ можа быць падзелены на дзве чаргі?
АУНА праводзіцца для аб’екта ў цэлым. Не дапускаецца правядзенне АУНА для асобных этапаў работ, чэргаў будаўніцтва, пускавых комплексаў, якія выдзяляюцца ў праектнай дакументацыі па аб’екце (пункт 8 главы 2 «Палажэння аб парадку правядзення ацэнкі ўздзеяння на навакольнае асяроддзе, патрабаваннях да складу справаздачы аб ацэнцы ўздзеяння на навакольнае асяроддзе, патрабаваннях да спецыялістаў , якія ажыццяўляюць правядзенне ацэнкі ўздзеяння на навакольнае асяроддзе», зацверджана пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь 19.01.2017 № 47).
Пры гэтым на стадыі праектавання “Архітэктурны” або “Будаўнічы праект” могуць быць выдзелены асобныя чэргі будаўніцтва.
Даведачна
Чарга будаўніцтва – пэўная праектнай дакументацыяй на ўзвядзенне, рэканструкцыю, рэстаўрацыю, капітальны рамонт, добраўпарадкаванне аб’екта частка аб’екта асноўнага прызначэння, якая можа самастойна эксплуатавацца і забяспечваць у ліку іншага бяспеку яго эксплуатацыі, выпуск прадукцыі, вытворчасць работ, аказанне паслуг, а таксама можа ўключаць адзін ці некалькі пускавых комплексаў.